Také se vám už stalo, že jste si založili internetovou stránku a potom marně čekali, jestli a kdy se někomu vůbec uráčí na ni zavítat? Také jste měli tu smůlu, že byť jste tuto svou prezentaci vypiplali a učinili ji podle vašeho názoru tou naprosto nejdokonalejší, nikdo o ni neprojevil zájem?
Pak vězte, že vy sami nejspíše za nic nemůžete. Že váš výtvor nemusel být nezbytně špatný.
Pouze jste měli tu smůlu, že je internet tím, čím je. Tedy virtuálním prostorem, ve kterém je toho už nashromážděno tolik, že se v tom už vlastně ani nedá pořádně vyznat. A právě někde v této záplavě všeho možného se ocitla i ona vaše nešťastná stránka.
Pravděpodobnost, že by ji někdo v oné záplavě dalších materiálů cíleně objevil, se tak prakticky rovná nule. A jedinou nadějí pro ni tak zůstávají vlastně už jenom internetové vyhledavače.
Jenže ani ty ji nepodpoří jenom tak. Když v nich někdo nechá vyhledat to které slovo či spojení, naleznou v mžiku ohromné množství alespoň vzdáleně relevantních odkazů a tyto hledajícímu představí v takovém pořadí, v jakém je mají podle svých kritérií zobrazit. Takže jsou tu první pozice, na kterých se naleznou ty šťastnější stránky, jež se s největší pravděpodobností dočkají otevření a využití, ale i četné pozice vzdálenější, kam už jen vzácně někdo z hledajících zavítá. A stránky, jež jsou na takovém sáhodlouhém seznamu až kdesi vzadu, tak prostě mají smůlu.
A jedinou nadějí, jak to změnit, je vybojovat si právě některou z vedoucích příček. K čemuž je ale nezbytná seo optimalizace. Tedy celá řada kroků, které učiní z takové stránky, jež doposud vyhledavač nijak mimořádně nezajímala, něco lepšího, co si zaslouží lepší umístění.
Tímto počínáním se v první řadě odstraní nedostatky, jež se mohou vyskytovat přímo na webu samotném. Pak se vyberou ta nejideálnější klíčová slova, vytvářejí se zpětné odkazy, přivádějící sem návštěvníky odjinud, dodávají se zajímavé texty a provozuje efektivní reklama.
A na konci tohoto snažení je úspěch. Úspěch, který byste si neměli nechat ujít.